Vampire diaries

Hur många av er följer den underbara serien Vampire Diaries? Jag gör iallafall! visst, vissa kan tycka att den är löjlig just för att dem framställer vampyrer som något vanligt och vackert. men även om man skulle framställa vampyrer som moster så skulle dem vara vackra på sitt sätt. eller hur? jag tycker det inte handlar om vampyrerna är snyggingar eller inte. varför man blir så facinerad av just vampyrer är för att dem är just farliga och mystiska. åter till serien! jag har iallafall följt serien ett bra tag nu. och nu börjar det bli riktigt intressant. mycket har hänt. jag vill inte avslöja något om någon av er inte har sett ett visst avsnitt osv. men det är verkligen nu man nästan blir galen för att man vill se mer. ibland så föreställer jag mig hur avsnitt kan se ut. vad som kan hända. är det bara jag eller? kanske det. men en sak är jag lite irriterad över, och det är hur lik vampire diaries är twilight. det är så synd. för liksom, är det så svårt att hitta på en egen story? en som inte liknar en annan? visst, det är roligt att få följa en serie än att få vänta år på filmer. men endå. så svårt kan det inte vara? och då kanske ni tycker, men gör en serie själv då? sure. om jag hade pengar till det så hade jag direkt gjort det. jag har fantasi till en hel värld ska ni veta. ni förstår verkligen inte hur mkt fantasi som jag har i mitt huvud. det är helt underbart.
men jag gillar vampire diaries, jag gör verkligen det. men en fråga, varför har vampyrer blivit så hett ämne? varför just nu? är det för att twilight kom? för att robert pattinsson blev känd som den snygga, känsliga vampyren? hoppas verkligen inte det är så. lär ju vara så. men hoppas inte!
kommentera och skriv vad ni tycker!



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej!

Jag har en fråga.

Hur får man sån där grej man kan ändra språk till sin blogg? :) tacksam för svar :*

2010-05-08 @ 00:57:09
URL: http://blondinensliv.blogg.se/
Postat av: Lisa

JAG ÄLSKAR THE VAMPIRE DIARIES!!! :D

BÄSTA PROGRAMMET NÅGONSIN...

KAN DU INTE LÄGGA UPP NÅGRA KLIPP FRÅN DET PROGRAMMET?



PUSS FRÅN EN THE VAMPIRE DIARIES ÄLSKARE! :D hehe

2010-05-08 @ 09:25:55
URL: http://annalisawadsten.blogg.se/
Postat av: andrea :)

hej hej, jag älskar vampire diaries :D , det är såååååå bra!! kan inte sluta kolla :))

2010-05-08 @ 09:58:56
Postat av: jemina :)

jag älskar också the vampire diaries !

så sjukt bra program!

kul att du har skapat en sån här blogg :)

Kram /j

2010-05-08 @ 10:05:12
URL: http://followthesunshine.blogg.se/
Postat av: Kim

Ja, vem älskar inte den här serien. Helt underbar.



Men för att svara lite på frågan varför de inte kunde komma på något eget utan härma Twilight... Böckerna som VD bygger på (även fast det är väääldigt mycket som inte följer handlingen från böckerna, i princip allt) skrevs 14 år innan Stephenie Meyers skrev sin första bok. Så vem som egentligen härmar vem kan man diskutera.

Sedan har vampyrer aldrig varit "ute". De har alltid funnits där, men de fick helt klart ett uppsving i och med Twilight-filmen.

2010-05-08 @ 22:30:32
Postat av: Sofia

Jag tycker verkligen att du har rätt angående att vampire diaries är lik twilight. Det var det första jag tänkte på när jag började se serien! Inte roligt.



Varför hoppas du inte att det är pågrund av robert pattinson som vampyrer har blivit så kända? Nyfiken :)

2010-05-13 @ 18:47:48
URL: http://plus.devote.se
Postat av: Emma

Vampire Diaries-böckerna skrevs på 90-talet, alltså långt innan The Twilight Saga ens existerade. Hur de då skulle kunna härma Twilight är en ganska intressant tanke? :)

2010-05-13 @ 19:35:52
Postat av: Maja

Damon är snyggaste!

Bra blogg, keep up the good work. ;p

Har tänkt läsa någon av böckerna du skrivit om, låter bra. Tack för tipsen!

2010-05-13 @ 20:57:25
Postat av: Maja

Förresten finns din blogg bland mina favoriter nu. ;p haha

2010-05-13 @ 20:59:47
URL: http://www.lovesthefuneralofhearts.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0